Прихильники

четвер, 20 вересня 2012 р.

МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ЩОДО ВИКЛАДАННЯ ОСНОВ ХРИСТИЯНСЬКОЇ ЕТИКИ В ЗАГАЛЬНООСВІТНІХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДАХ ТЕРНОПІЛЬСЬКОЇ ОБЛАСТІ У 2012-2013 НАВЧАЛЬНОМУ РОЦІ


Стан духовної культури і моралі суспільства як у світі, так і в Україні, викликає занепокоєння. Корозія усталених духовних цінностей є наслідком прагматизації життя, пропаганди насилля, нехтування правовими, моральними, соціальними нормами. Одним з найбільш дієвих засобів реалізації завдань з формування та розвитку духовних цінностей є  викладання курсу  «Основи християнської етики».  На сьогодні є всі можливості співпраці навчальних закладів з Церквою у рамках чинного законодавства, що закріплює світський характер освіти.  Одним із пріоритетів освітньої політики в області має стати як найширше впровадження цього курсу у шкільну практику.
            Науково-методична проблема, над якою працюватиме обласна школа керівників методичних об’єднань учителів основи християнської етики, залишається попередня «Дидактично-методичний супровід вивчення курсу «Основи християнської етики» у ЗНЗ області». 
 Згідно рекомендацій Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України   у 2012 -2013 н.р. курси духовно-морального спрямування є дисциплінами передусім світоглядного, культурного та освітньо-виховного спрямування, які вибудовуються як фундамент буттєвих цінностей сучасної людини. Вони не є вченням віри, не передбачають вивчення релігійних обрядів, і не повинні ставити за мету залучення до певної конфесії. Вивчення цих предметів передбачає виховання в учнів поваги до свободи совісті, релігійних та світоглядних переконань інших людей; здатності до співжиття в полікультурному та поліконфесійному українському суспільстві.
             Викладання предметів духовно-морального спрямування в загальноосвітніх навчальних закладах можливе лише за умови письмової згоди батьків та за наявності підготовленого вчителя.            При цьому слід інформувати батьківську громадськість про особливості вивчення цих предметів, давати їм можливість відвідувати уроки й позакласні заходи.
             Особливості викладання курсів духовно-морального спрямування передбачають відповідні вимоги до професійної підготовки вчителя. Курси духовно-морального спрямування можуть викладати особи, які мають вищу педагогічну освіту та документ про проходження відповідної курсової підготовки на базі інститутів післядипломної педагогічної освіти. Підготовка вчителів християнської етики здійснюється в навчальних закладах або на курсах підвищення кваліфікації педагогічних кадрів у Національному університеті «Острозька академія», Львівському католицькому університеті, при обласних інститутах післядипломної педагогічної освіти. Для належного підвищення кваліфікації вчителів етики та інших курсів духовно-морального спрямування, обміну досвідом, підвищення якості викладання можуть бути створені районні (міські) методичні об’єднання вчителів, творчі групи, методичні кабінети тощо.

З текстом рекомендацій можна познайомитися в розділі "Файли для завантаження 
           

Немає коментарів:

Дописати коментар