Орієнтиром у вирішенні питань
організації процесу виховання, його змісту, визначенні завдань і видів
діяльності, плануванні виховної роботи з учнями різного віку у 2012-2013 навчальному
році є наказ МОНМСУ від 31.10. 2011 № 1243 «Про Основні орієнтири виховання
учнів 1-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів України», обласна
програма «Орієнтири національного виховання учнів 1-11 класів загальноосвітніх
навчальних закладів Тернопільщини».
Вищезгадані документи орієнтують
організаторів виховного процесу у новому навчальному році на вирішення таких
завдань.
По-перше, слід виокремити, як один з
найголовніших напрямів виховної роботи, патріотичне виховання, яке за своїм значенням
є стратегічним завданням. Не менш важливим є повсякденне виховання поваги до
Конституції держави, законодавства, державних символів — Герба, Прапора, Гімну.
По-друге, необхідно виховувати в наших дітях національну
самосвідомість, уміння осмислювати моральні та культурні цінності, історію,
звичаї, обряди, символіку; систему вчинків, які мотивуються любов'ю, вірою,
волею, усвідомленням відповідальності перед своєю нацією.
По-третє, важливим аспектом формування національно
самосвідомої особистості є виховання поваги та любові до державної мови.
Володіння українською мовою та послуговування
нею повинно стати пріоритетними у виховній роботі з дітьми. Мовне середовище повинно впливати на
формування учня-громадянина, патріота України. Мова – найбільше, найцінніше надбання як людського суспільства в
цілому, так і кожної людини зокрема. Вона є універсальним засобом вираження
внутрішнього світу індивіда. “Говори – і я тебе побачу”, – стверджували мудреці
античності. Чим досконаліше особа
володіє мовою, тим виразніше постає перед людьми як особистість. Вільне
володіння рідною мовою є запорукою розумового і загального розвитку учнів,
успішному засвоєнню ними інших предметів, формування національної свідомості,
української ментальності, моральних переконань.
По-четверте, формувати моральні якості особистості, культуру
поведінки, виховувати бережливе ставлення до
природи, розвивати мотивацію до праці. У ситуації
гострого дефіциту ціннісних установок і орієнтирів у сучасному вихованні дітей
та молоді дедалі вагомішу роль відіграють релігійні моральні цінності.
Немає коментарів:
Дописати коментар