Прихильники

четвер, 20 вересня 2012 р.

МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ЩОДО ВИКЛАДАННЯ ОСНОВ ХРИСТИЯНСЬКОЇ ЕТИКИ В ЗАГАЛЬНООСВІТНІХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДАХ ТЕРНОПІЛЬСЬКОЇ ОБЛАСТІ У 2012-2013 НАВЧАЛЬНОМУ РОЦІ


Стан духовної культури і моралі суспільства як у світі, так і в Україні, викликає занепокоєння. Корозія усталених духовних цінностей є наслідком прагматизації життя, пропаганди насилля, нехтування правовими, моральними, соціальними нормами. Одним з найбільш дієвих засобів реалізації завдань з формування та розвитку духовних цінностей є  викладання курсу  «Основи християнської етики».  На сьогодні є всі можливості співпраці навчальних закладів з Церквою у рамках чинного законодавства, що закріплює світський характер освіти.  Одним із пріоритетів освітньої політики в області має стати як найширше впровадження цього курсу у шкільну практику.
            Науково-методична проблема, над якою працюватиме обласна школа керівників методичних об’єднань учителів основи християнської етики, залишається попередня «Дидактично-методичний супровід вивчення курсу «Основи християнської етики» у ЗНЗ області». 
 Згідно рекомендацій Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України   у 2012 -2013 н.р. курси духовно-морального спрямування є дисциплінами передусім світоглядного, культурного та освітньо-виховного спрямування, які вибудовуються як фундамент буттєвих цінностей сучасної людини. Вони не є вченням віри, не передбачають вивчення релігійних обрядів, і не повинні ставити за мету залучення до певної конфесії. Вивчення цих предметів передбачає виховання в учнів поваги до свободи совісті, релігійних та світоглядних переконань інших людей; здатності до співжиття в полікультурному та поліконфесійному українському суспільстві.
             Викладання предметів духовно-морального спрямування в загальноосвітніх навчальних закладах можливе лише за умови письмової згоди батьків та за наявності підготовленого вчителя.            При цьому слід інформувати батьківську громадськість про особливості вивчення цих предметів, давати їм можливість відвідувати уроки й позакласні заходи.
             Особливості викладання курсів духовно-морального спрямування передбачають відповідні вимоги до професійної підготовки вчителя. Курси духовно-морального спрямування можуть викладати особи, які мають вищу педагогічну освіту та документ про проходження відповідної курсової підготовки на базі інститутів післядипломної педагогічної освіти. Підготовка вчителів християнської етики здійснюється в навчальних закладах або на курсах підвищення кваліфікації педагогічних кадрів у Національному університеті «Острозька академія», Львівському католицькому університеті, при обласних інститутах післядипломної педагогічної освіти. Для належного підвищення кваліфікації вчителів етики та інших курсів духовно-морального спрямування, обміну досвідом, підвищення якості викладання можуть бути створені районні (міські) методичні об’єднання вчителів, творчі групи, методичні кабінети тощо.

З текстом рекомендацій можна познайомитися в розділі "Файли для завантаження 
           

План роботи лабораторії виховної роботи та громадянської освіти на 2012-2013 навчальний рік


План роботи читайте у розділі "Файли для завантажень"

Деякі питання організації виховної роботи

Процес становлення незалежної демократичної України з її прагненням стати повноправним членом європейської спільноти передбачає всебічне утвердження в суспільному та індивідуальному бутті цивілізованого життя на основі загальнолюдських цінностей та духовних, моральних і культурних засад життя українського народу. Тому мета сучасного освітнього процесу - не тільки сформувати необхідні компетенції, надати ґрунтовні знання з різних предметів, а й формувати громадянина, патріота, інтелектуально розвинену, духовно і морально зрілу особистість, готову протистояти асоціальним впливам, вправлятися з особистими проблемами, творити себе і оточуючий світ.
Новий навчальний рік починається під знаком важливих загально-культурних та історичних подій в Україні.
В цьому році наша держава проводила разом із Польщею футбольний чемпіонат «Євро-2012», в рамках якого відбувся Національний кубок шкільного футболу ЄВРО-2012. Позитивний вплив цих змагань на стимулювання дітей до навчання, волонтерської діяльності, підвищення патріотичних настроїв необхідно використати в 2012/2013 навчальному році для фізичного розвитку, патріотичних та громадянських почуттів підростаючого покоління.
1. Ключовим нормативним документом у сфері освітньої політики щодо виховання є наказ Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 31.10.2011  № 1243, яким затверджено «Основні орієнтири виховання учнів 1-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів України». Програма розрахована на весь період виховної діяльності з учнями конкретного класу з урахуванням вікових, індивідуальних та психолого-педагогічних особливостей  учнів (для роботи з учнями 1-4, 5-9 та 10-11 класів). Метою «Основних орієнтирів  виховання» є створення цілісної моделі виховної системи на основі громадянських та загальнолюдських цінностей.
Навчальним закладам зміст виховної діяльності необхідно будувати у відповідності до наступних ключових ліній:
ціннісне ставлення до себе;
ціннісне ставлення до сім'ї, родини, людей;
ціннісне ставлення особистості до суспільства і держави;
ціннісне ставлення до праці;
ціннісне ставлення до природи;
ціннісне ставлення до культури і мистецтва.
Повний текст читати у розділі "Файли для завантаження"

середу, 19 вересня 2012 р.

Про проведення в області Всеукраїнського конкурсу «Класний керівник року» у 2012 році


Відповідно до наказів Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 14.06.2012 р. №698 «Про проведення Всеукраїнського конкурсу – «Класний керівник року», від 20.12.2011 № 1459 «Про затвердження Положення про Всеукраїнський конкурс – «Класний керівник року», зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 11.01.2012 за № 27/20340, з метою сприяння зростанню престижності звання класного керівника, його ролі і статусу як компетентного педагога XXІ століття у виконанні завдань, покладених Законом України «Про загальну середню освіту» на загальноосвітні навчальні заклади, поширення та впровадження в практику виховної діяльності педагогічних працівників кращого досвіду роботи класних керівників, ефективних форм і методів, інноваційних технологій виховання особистості провести
у 2012 році Всеукраїнський конкурс «Класний керівник року


Повний текст наказу у розділі "Файли для завантаження"



Методичні рекомендації щодо громадянської освіти та виховання в навчальних закладах



Виховання громадянина - це процес, який сприяє формуванню комплексу таких особистісних якостей і рис характеру, як патріотична свідомість, відповідальність і мужність, готовність працювати на благо Батьківщини, захищати та зміцнювати її міжнародний авторитет; повага до культури, звичаїв і традицій національних спільнот в Україні, висока культура міжнаціонального спілкування.
Відповідно до Державної цільової соціальної програми "Молодь України" на 2009 - 2015 роки, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 28.01.2009 N 41, педагогічними колективами навчальних закладів має проводитися робота, спрямована на формування соціальної активності та громадянської самосвідомості молоді через розвиток органів учнівського самоврядування, яке має діяти на основі демократичних цінностей.


З даним документом можна познайомитися у розділі "Файли завантаження"